31 Mart 2011 Perşembe

Kokoreçin yararları ( Kokoreç zararlı mıdır? )


Nefis bir yiyecek... Soğuk kış gecelerinde öğrencilerin ve zevk sahibi insanların bolca yediği müthiş yiyecektir...
Öncelikle kokoreçle ilgili önyargımızdan kurtulmamız gerekiyor..
Kokoreç denen lezzet harikası, kalın bağırsaktan değil, ince bağırsaktan yapılmaktadır.. bu nedenle hijyen olarak işkembeden bir adım öndedir.. temizlenmesi çok daha kolaydır.. bağırsağın içi su geçirimine müsait olduğu için ağzını bir musluğa dayayıp 10-15 dakika musluğu açık bırakmamız yeterli olacaktır.. daha ince teknikleri vardır eminim ama benim aklıma direk bu yöntem geldi...

Kokorecin sağlıklı olma meselesine gelince,sağlıklı falan değildir ama sağlıklı olmayan her şey zararlı da değildir.Hiçbir şey asla tertemiz olamaz :) Her çeşit bakteri ya da toksinin hastalık yapabilmesi için miktarının bir eşik değerinin üzerinde olması gerekir...


Fazla kokoreç yiyenlerde hemen mide ağrıması ve kusma kendini gösterirmiş. Eğer yediğiniz şeyin içinde bakteri varsa öyle hemen etki gösteremez. Belli bir süre geçmesi gerek belirtiler için.(hani bakteriler yapıyormuş ya hastalığı)Kahvaltıda yediğiniz bir şey dokunmuştur belki...

Birde bunun islami yönü var kokoreç yemek günah mıdır? Hayır araştırdım bunu da hayvanın kanını ve erkeklik organını falan yemezseniz sorun yok :)

Şu kokoreç denen veledi bi bırakabilsem yemin ederim 1 senede milyarder olurdum :)



-Ben de kokoreç istiyorum.
-Sana yok. Sen kazana düştün...

2 yorum:

Nurzhan dedi ki...

İzmir kokoreci değil Şampiyon korokoreç acılı kokoreç yiyince mideye etkisi daha mı az oluyor.

Nurzhan dedi ki...

Soru olarak soruyorum yani merak ediyorum araştırdınız mı

Yorum Gönder

2 yorum:

Nurzhan dedi ki...

İzmir kokoreci değil Şampiyon korokoreç acılı kokoreç yiyince mideye etkisi daha mı az oluyor.

Nurzhan dedi ki...

Soru olarak soruyorum yani merak ediyorum araştırdınız mı

Yorum Gönder